A soproni villamosvonal a mai Magyarország területén lévő városok közül a legrövidebb ideig üzemelt. A méteres nyomtávú vonalat 1900. április 30-án adták át a forgalomnak.
A nyomvonal a GYSEV pályaudvart, a Várkerületten keresztül kötötte össze a Déli pályaudvarral. A villamosvonal a Kossuth utca végén szintben keresztezte az ebenfurthi vasútvonalat. 1903-ban meghosszabbították a Déli pályaudvartól a Sörgyárig, de csak alkalomszerűen közlekedett erre villamos. A fővonalon hat forgalmi kitérő volt, 16 megállóval.
A kocsiszíni vonal a Kossuth utca északi végéből ágazott ki, a Flandorffer utcában lévő csarnokhoz.

Hat motorkocsit vásároltak a Roessemann & Kühnemann gyártól, melyek 1-6-os pályaszámot kaptak, valamint két nyitott szekrényű nyári pótkocsit 11-12-es számon. A két pótkocsit - hasonlóan a szombathelyi átalakításhoz - még a megnyitás évében zártszekrényű motorkocsivá alakították át a pályaszám megtartásával. Így ezen kocsik jellegzetes eltérése csak az oldalablakok száma volt.

A villamosvonalat 1923. május 31-én szüntették meg, ekkor a motorkocsik is selejtezésre kerültek.

A pálya hossza kb. 3,2km. Útvonala:

Gysev pályudvar - Mátyás király utca - Deák tér - Erzsébet utca - Széchenyi tér - Várkerület - Ógabona tér - Újteleki utca - Kossuth Lajos utca - Déli Vasút pályaudvar

  Kattintson a képekre a nyagobb megjelenítéshez!

A soproni villamos